Zelf uw webwinkel bouwen en beheren |
Algemene onderwerpen:
Organisatie van een webshop: primaire en secundaire processen.
Bedrijfsplan van een webshop: product, promotie, prijs
Het opzetten van een webshop: het gebruik maken van processen en ontwikkeling.
Architectuur: zelf ontwikkelen, uitbesteden en combinaties hiervan
Marketing en verkoop: wat betekenen SEO, SEA (Google Adwords), monitoring en analyse voor u?
De webwinkel: lay-out, design, banners en extra services.
Orderverwerking: verkoop, betaling, verpakken, verzenden en administratie
Integratie: koppeling met andere bedrijfsprocessen (ERP, betalingen, WMS, ëtrack and tracingí).
Regel- en wetgeving: aan welke regels moet u zich houden? En wat als u internationaal gaat?
Het onderhouden van een webwinkel: data-integriteit, financiÎle analyse, lange termijnplanning.
Trends in e-commerce: Mobiel winkelen, ësocial shoppingí en personalisatie.
Workflow aanpassingen
Publicatieproblemen oplossen
Dag 1: Algemene introductie webwinkels, mogelijkheden
Dag 2: Marketing, (web)design en verkoop
Dag 3: Architectuur, integratie, orderverwerking
Dag 4: Vervolg webdesign, onderhoud, workflow, etc.
Dag 5: Regelgeving, trends, ontwikkeling
De precieze invulling qua tijd zal in overeenstemming met de cursisten gebeuren. Tijdens de training zult u aan uw eigen concept-webwinkel kunnen werken zodat de training direct een hoog rendement kan hebben.
Opzetten van een webwinkel
Een webwinkel aanmaken lijkt vooral een kwestie van webdesign, echter, dit is slechts een klein (maar heel visueel deel) van een webwinkel.
Minstens zo belangrijk is het beheer, het kunnen zien of een bezoeker van de website via een zoekmachine is binnengekomen, en hoe een webwinkel meer omzet kan genereren.
Het verleiden van bezoekers om verder te kijken binnen de site, het aanbieden van verschillende services (inclusief betalingsmogelijkheden en levering),
het tonen van verplichte en wenselijke voorwaarden op de site, zijn enkele van de vele aspecten die voorbij komen in deze cursus.
Waarom is de ene webshop succesvoller dan de andere?
Grafisch ontwerp, een goede navigatie, een attractieve uitstraling, een gevoel van betrouwbaarheid zijn factoren die allemaal meespelen. Technisch ontwerp, een zuiver proces, een schaalbaar framework, en informatieverlening aan uzelf en de klant zorgen voor correcte verwachtingen. Marketing, een vindbare site, gevonden door enkel uw doelgroep, welke leidt tot hogere ‘conversies’ en daarmee omzet.
Karakter van deze cursus
Deze training is geen cursus webdesign op zich, al is het welk een belangrijk deel ervan. Ook is het geen webmarketing training, al komt dat wel aan bod. De integratie van alle onderdelen en het afstemmen ervan op elkander is van groot belang voor het succes van een webwinkel. Door het brede scala van onderwerpen
Kosten: € 2000,- voor een vijfdaagse training per persoon en exclusief BTW
Contact informatie
jkerverJ.Kerver@Result.Builders.nl
N.V.T.